BİRLİĞİMİZ AR-GE İLE KAZANIYOR« GERİ DÖN

Birliğimiz Ar-Ge ile kazanıyor

Birliğimiz, Ar-Ge çalışmaları sonucunda üretici için büyük bir kayıp olan zeytindeki fire oranını yüzde 15-20’lerden yüzde 3-5 oranlarına düşürdü. İlk etapta Edincik Su Tipi zeytin çeşidinde gerçekleştirilen uygulamanın ardından, Gemlik tipi zeytinde yapılan deneme çalışmaları da olumlu sonuç verdi.

 

Birliğimiz, Ar-Ge departmanı tarafından geliştirilen çikolatalı zeytin şekeri ve soslu yeşil zeytin gibi ürünlerine fire oranı düşürülmüş zeytini de ekledi. Ar-Ge çalışmaları kapsamında 2 yıl önce başlayan uygulama, ilk etapta Edincik Su Tipi zeytin çeşidinde hayata geçirilerek, ürünler Mortanem markasıyla piyasaya sunuldu. Gemlik Tipi zeytin çeşidinde yapılan deneme çalışmaları da olumlu sonuç verdi. Yeni üretim tekniği ile üretici için büyük bir kayıp olan zeytindeki fire oranı yüzde 15-20’lerden yüzde 3-5 oranlarına düşürüldü.

Yönetim Kurulu Başkanımız Hidamet Asa, 2010 yılında kurulan Ar-Ge departmanının bugüne kadar çikolatalı zeytin şekerinden soslu yeşil zeytine kadar tüketicinin beğenisini kazanan farklı ürünler geliştirdiğini anımsatarak, son iki yıldır zeytindeki fire oranının düşürülmesine yönelik çalışmaların devam ettiğini söyledi.

 

SEKTÖRÜN GELECEĞİNİ KURTARACAK

Asa, Marmarabirlik’in yıllık ortalama 40 bin ton zeytin alımı yaptığını vurgulayarak,  “Yılda ortalama 40 bin ton sofralık zeytinin yüzde 15’i, ürünün doğal yapısı gereği tatlandırma sürecinde su olup gitmektedir. Bu da 40 bin ton varsayımından hareket edecek olursak, 6 bin tonun yok olup gittiği anlamına gelir. Sofralık zeytindeki fire oranı sektör için ciddi bir kayıptır. Dolayısıyla uyguladığımız bu sistem, Türkiye’de zeytinciliğin geleceğini kurtaracak önemli bir projedir. Proje üzerindeki çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz” dedi.

Yapılan çalışmalar neticesinde ortalama yüzde 15-20 olan fire oranının yüzde 3-5’lere çekildiğini belirten Asa, “Zeytindeki fire oranı üretici için büyük bir kayıp olmakla birlikte bu rakam iri danede yüzde 25’ler seviyesindedir. Sektörün lideri olarak fire oranının düşürülmesine yönelik çalışmalarımızın ilk etabını tamamladık. Üretimi gerçekleştirdik ve ürünleri Mortanem markasıyla piyasaya sunduk. Gemlik zeytin çeşidimizde de olumlu sonuçlar alıyoruz. İnşallah gelecek yıl daha büyük ölçekli bir üretim ve kalamata işleme tekniğini de uygulayarak, hem aynı damak tadını yakalayacak hem de zeytinde fireyi ortadan kaldırmış olacağız. Yeni sistem sayesinde ülke ekonomisine ve üreticilerimize büyük katkı sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Başkanımız Asa, önümüzdeki yıldan itibaren Marmarabirlik Entegre Tesisleri’nde gerçekleşecek küresel tank yatırımı ile zeytindeki fire oranının minimum seviyeye düşürülmesini hedeflediklerini vurgulayarak, kalamata işleme tekniği ile de etnik pazar dışındaki tüketicilerin damak tadının yakalanabileceğine işaret etti.

 

KATLA YAĞLA ZEYTİNYAĞI SOSU GELİYOR

Asa, Marmarabirlik’in Ar-Ge departmanı tarafından geliştirilen diğer yeni ürün projelerini de şöyle anlattı:

“Yeni ürün projeleri ile ilgili çalışmalarımız da hızla devam etmektedir. Önümüzdeki süreçte tek porsiyonluk yağ ve sos içeren katla yağla ambalajı ile zeytinyağı satışına başlayacağız. Sektörde ilk kez üretilecek bu yeni ambalaj, tek elle açılarak zeytinyağı kullanma kolaylığı sağlayacak. İlk etapta yaklaşık 1 milyon TL’lik yatırımla üretilecek katla yağla sosun, başlangıçta THY, İDO, otel, restoran gibi alanlarda tüketiciyle buluşmasını planlıyoruz. 2014 yılında Altın Ambalaj Ödülü kazandığımız kuru sele ambalajlarımız da tüketicinin büyük beğenisini kazandı. Kuru sele ambalajında çeşidi artıracağız, bunun için yeni makine ve üretim alanına yönelik yatırım çalışmalarına başladık. Kuru sele ve diğer yağlı ambalajların üretiminin artırılması için yaklaşık 6 milyon TL’lik yatırım yapacağız. Marmarabirlik olarak Ar-Ge çalışmalarımız neticesinde tüketicinin damak tadına göre üretim yaparak, ülkemizdeki kişi başı zeytin tüketimini daha da artırmayı hedefliyoruz.”